Thursday

Buaian Elektrik : Nak Guna Ke Tak?

Assalamualaikum semua. Sekarang baru pukul 8.30pm. Aku ingat nak study tapi baby asyik nak suruh aku injut dia je. Kejap-kejap terjaga. Aku pun tak tahu lah kenapa kan.

So beberapa kali jugaklah timbul idea untuk guna baian elektrik. Tapi dalam masa yang sama aku pun macam seram gak takut side effect kat Zulaykha. Dia pun masih kecik lagi, Sian dia kang, sebab mama nak mudahkan kerja sendiri, anak yang menanggung akibat.

Tapi tu lah, kalau Google side effect and baca blog kebanyakkan nya pendapat peribadi tanpa fakta yang jelas. Contohnya nanti otak baby bergegar lah, kecacatan lah pendarahan lah, kena timpa motor buaian lah. Macam-macam.

Seram pulak mama kan nak pakai. Tapi bila fikir balik, kan. Adik beradik aku semuanya termasuklah diri aku sendiri memang pakai buai, takde pulak otak kitorang cacat or terencat. huhuhu. So persoalan keburukan penggunaan buai tu memang aku leh kawteam yang jadik masalahnya penggunaan buaian elektrik.

OK ke tak OK sebenarnya? Huhuhuhu. Buat masa ni aku tahan je lah dulu. Kot-kot lepas pantang Zulaykha tanak plak pakai buai. Sebab sekarang ni pun ikut mood jugak kalau die nak masuk buai. Kadang-kadang lagi menangis kalau aku masukkan dia ke dalam buai.

Hai lah anak,nanti mama dah habis uzur, mama buat istikharah and solat hajat lah mudah-mudahan dapatlah mama kejar dead line thesis bulan 10 ni. I love you, sayang. Semoga Allah menjaga Zulaykha untuk mama. :)

1 comment:

  1. entahla syat...tp nisa sampai ke adik2 nisa semuanya buai. ALhamdulillah kami okay je. tu la tak ada penjelasan nyata

    ReplyDelete

Express your thoughts here:)